مصاحبه TKT با ED Boon در GC 2014
ارسال شده توسط :
۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۷

TKT: گیمز کام تا الآن چه طور بوده ؟
EB: عالیه , ممنون که پرسیدی !

TKT: ساخت MKX از چه زمانی شروع شد ؟ درسته که از اوایل طراحی IGAU شروع شده ؟
EB: بله . ما همیشه قبل از اینکه یه بازی رو تموم کنیم شروع به طراحی بازی بعدی میکنیم و قبل از IGAU ما روی موتور گرافیکی و چیزای دیگه مورد نیاز کنسول های نسل بعدی کار کردیم .

TKT: میشه کاربرد اصلی دکمه flip stance ( L2 ) رو تایید کنید ؟ خیلی ها نیازش رو در MK9 و IGAU زیر سوال برده بودن . ممکنه اونو با یه چیز دیگه عوض کنید ؟ مثلا یه taunt ؟
EB: آره , میدونی , من هم خودم هنوز تصمیم نگرفتم . اما فعلا به نظرم برای این دکمه رو نگه داشتیم چون قبلا هم بوده . بعضی ها دوست داشتن که stance شون رو تغییر بدن و کارکتر رو از جلو ببینن . اما بین خودمون هم هنوز بحث داریم که نگهش داریم یا با یه دکمه دیگه عوضش کنیم . (میخندد)

TKT: حالا که دویدن به MK بازگشته , استراتژی بازی تغییر میکنه ؟ با وجود اینکه با Stamina meter محدود میشه و دیگه dash cancelling وجود نداره ؟

EB: امــــم … نه به نظر من چون دویدن با meter محدود شده اما ما میخوایم بازی هر چه خشونت بار تر کنیم و شما میتونید با استفاده از اشیا بپرید و پرش های بسیار بلندی انجام بدید پش ما میخوایم بازیکن ها واقعا کاری انجام بدن . پس دیگه جوری نمیشه که فقط یک نفر بخواد فرار کنه و یک مدت زیاد بدون کار خواصی بگذره . dash cancelling هم دیگه وجود نداره .

TKT: آیا استیج هایی از بازی های قبلی رو بازم میبینیم ؟
EB: مثل pit و اینا ؟ امـــم ، به نظرم اکثر استیج ها جدید باشن . میدونی ، ما میخوایم تا میشه عناصر جدید به بازی اضافه کنیم . MK9 خیلی شبیه یه کار به افتخار ۳ تا بازی اول MK بود و همه چیز رو برگردونده بودیم تو اون بازی , همه استیج ها و … خیلی از اونها چیزایی بودن که شما قبلا هم دیده بودید . حالا ما میخوایم یک کار برعکس اون بکنیم و تا میتونیم میخوایم چیزهای جدید به بازی اضافه کنیم .

TKT: در نسخه ای که در GC نشون میدید , ۵ جا برای حرکات پایانی وجود داشت . آیا ممکنه که همین شکلی بمونن ؟
EB: احتمالا نه (لبخند میزند)

TKT: در E3 ابهاماتی درباره اینکه هر کارکتر چند حرکت X-ray داره پیش اومد .این یه اشباه بود یا واقعا همینطوره ؟
EB: به نظرم اشتباه شد . ما فعلا برنامه ای برای چند حرکت اکس ری برای یک کارکتر نداریم

TKT: فکر نمیکنید در خشونت زیاده روی کردید ؟
EB: نه . تا به حال خیلی خشن کار کردیم . اما با تعجب , واکنشی که میبینیم خنده است و بعضی وقتها این خشونت یکم مضحک میشه .

TKT: هر variation یک لباس مخصوص خودش رو داره . آیا این به معنای پایان alternate costume ها هست ؟
EB: نه . ما اولش به اینکه هر variation یک لباس داشته باشه فکر میکردیم تا اینکه بحث alternate costume ها یادمون اومد که خیلی هم ازشون استقبال شده بود . اما ما نمیخواستم alternate costume ها به variation ها تبدیل بشه . پس ما برای متفاوت کردن هر variation یک چیز کوچیکی بهش اضافه کردیم , مثل جمجمه ای که رو لباس scorpion هست .

TKT: حالا که احتمال داره stage fatality ها برگردن , آیا هر استیج یکی داره یا نه , فقط بعضی ها دارن ؟
EB: اگه Stage fatality ها در بازی باشن , خیر , فقط بعضی از استیج ها دارن . اما تعداد خوبی خواهند بود .

TKT: غیر از تغییرات گرافیکی , آیا تغییرات بزرگ دیگه ای در نسخه های نسل بعدی خواهد بود ؟
EB: نه . ما دقتمون روی نسخه های PS4 و XBO هست . بقیه نسخه ها رو یه استودیو دیگه میسازه و و ما تمام تلاشمون اینه که بهترین بازی رو برای کنسول های نسل بعد بسازیم .

TKT: آیا ممکنه نسخه هایی جدید از challenge tower و krypt رو در MKX ببینیم ؟
EB: ممکنه , اما همونطور که گفتم ما میخوایم تا حد ممکن چیزای جدید به MK اضافه کنیم .

TKT: آیا , اگر بیشتر نه , به همون تعداد تنظیمات برای practice mode که در IGAU دیدیم رو در MKX میبینیم ؟
EB: قطعا . ما همیشه میخوایم به practice mode قابلیت اضافه کنیم . واکنش خیلی خوبی به practice mode تا به حال بوده .

TKT: آیا به یه tournament mode آفلاین فکر کردید که مناسب تورنمنت ها باشه و تنظیمات لازم رو داشته باشه ؟
EB: بله . جالبه که اینو گفتی چون من به EVO در Las Vegas رفتم و این یکی چیزهای در اولویت در ذهن منه . من قول نمیدم ولی خیلی دوست داریم که همچین mode ی رو تو بازی داشته باشیم .

TKT: گفته میشه که Brutality ها در MK9 بودن ولی بعدا به علت کمبود وقت برداشته شدن . آیا ممکنه اون رو در بازی های بعدی ببینیم ؟
EB: مـــــم … این قطعا ممکنه . (:دی میشود)

TKT: غیر از این حالت آنلاین مداوم که همه درگیرشن , آیا بازم King of the hill و Survivior mode و … رو میبینیم ؟
EB: بله !

TKT: از netcode بازی MK9 خیلی انتقاد شد که باعث disconnect شدن و lag میشد . آیا این مشکل در MKX رفع شده ؟
EB: قطعا . یکی از مشکلات ما با MK9 این بود که بازیکن ها disconnect میشدن و ما میگفتیم : “session lost” . اما حالا از اطلاعاتمون بیشتر شده و بازیکن ها میتونن ارتباط بهتری با هم داشته باشن .

TKT: در MK9 بازیکن ها هنگام آنلاین بازی کردن میتونستن به راحتی وسط بازی خارج بشن . آیا شما کاری میکنید که همچین کاری جریمه بشه ؟
EB: ما همیشه دوست داریم اینکار رو یکنیم . مردم خیلی در اینباره شکایت کردن . اما من فکر میکنم ما باید کاری کنیم که مردم خودشون اینکار رو انجام ندن .

TKT: آیا ممکنه یه application همزمان با ریلیز MKX منتشر بشه ؟ app اینجاستیس واقعا عالی بود .
EB: (مدت زیادی صبر میکند( ما هنوز چیزی برای اعلام نداریم , اما حق با توئه . اینجاستیس واقعا واقعا خوب عمل کرد و این یه محرک خوب برای مائه که همچین کاری بکنیم . اما الآن من چیزی برای گفتن ندارم .

TKT: بحث هایی برای همگام سازی فیلم یک فیلم MK با این بازی بود در رابطه با یه کارکتر که فقط مخصوص فیلم ساخته بشه . آیا هنوز ممکنه این اتفاق بیفته ؟
EB: به نظرم “ما” در این بحث ها نبودیم اما ایده خوبیه . ولی زمان بندی برای اینکارها سخته و کارهای طراحی برای یک فیلمنامه ای که ربطی به ما نداره مشکل سازه .

TKT: در حال حاضر ۲۴ محل برای کارکتر ها وجود داره . MK9 سی و دو کارکتر داشت (با کریتوس و دی ال سی ها) . تعداد کارکتر های MKX همینقدره یا بیشتر میشه ؟
EB: بله , تعداد کارکتر های MKX تقریبا مشابه MK9 خواهد بود و ممکنه بیشتر هم باشه . اما قطعا در همون حدوده .

: دی ال سی های مورتال کامبت ۹ به چهار شخصیت جدید محدود شده بود. با توجه به اینکه به گفته خود شما این بازی شخصیت های جدید زیادی خواهد داشت، آیا شما در این بازی محدودیت خودتون برای تعداد دی ال سی ها رو حذف خواهید کرد؟ مثلا ۶ تا یا بیشتر، مثل دی ال سی های اینجاستیس.
EB: خب آره، ما همیشه میخوایم که پیشرفت زیادی توی بخش آنلاین و دی ال سی ها نشون بدیم و در حال حاظر چیزهای بسیار بیشتری برای عرضه به صورت دی ال سی خواهیم داشت، نه فقط شخصیت های جدید. بنابراین میتونم بهتون اطمینان بدم که ما قراره حسابی سورپرایزتون کنیم.

TKT: میشه اسم یک شخصیت از ددلی الاینس، دسپشن یا آرماگدون رو بگید که قطعا در MKX حضور پیدا نمیکنه؟ تا به حال تایید کردید که موتارو و سو هاو حضور پیدا نمیکنند، و همه هم میدونند که شما از دراهمین بدتون میاد، با اینکه عده خاصی طرفدارش هستند.
EB: هاها، دراهمین! اون تو این بازی نمیاد. *خنده*

TKT: تا جایی که در MK Mythologies گفته شد، تا به حال فقط دو سابزیرو وجود دارند که ما میشناسیم، یکی سابزیروی اصلی یعنی بای هان که بعدا تبدیل به نوب سایبات شد، و یکی کوای لیانگ، سابزیروی فعلی که تبدیل به یک سایبرگ شد. سابزیروی MKX یکی از این دو تا خواهد بود، یا این که به کل کس دیگری خواهد شد؟
EB: من تا حالا گفتم که قراره قسمتایی از داستان رو لو بدم؟ اگه گفتم شرمنده م، چون همچین اتفاقی فعلا قرار نیست بیفته. *لبخند*

TKT: آیا امکانش هست که بانوی درخشانی رو که توی اندینگ جید در MK9 بود تو این بازی یا در آینده ببینیم؟ طرفدارای مورتال کامبت طراحی اون و قلمروی جدید و ناشناخته ای که اون توش سکونت داشت رو خیلی دوست داشتن.
EB: امکانش هست، ولی احتمالش زیاد نیست.

TKT: در حال حاظر مدل شخصیت کسی کیج هنوز جای تغییر و پیشرفت زیادی داره، مخصوصا صورتش، فیگورهاش و بعضی از انیمیشن هاش. آیا این عناصر در آینده بهینه سازی خواهند شد؟
EB: بله، قطعا.

TKT: حالا که کوتال کان امپراطور جدید آوتورلده، باز هم شخصیت ها مثل سریال “Game of Thrones” برای رسیدن به تاج و تخت آوتورلد خواهند جنگید؟ آخر MK9 دیدیم که تنها وارثی که از شائوکان زنده موند ملینا بود.
EB: بله، همونطور که قبلا گفتم، جریان بازی در طول ۲۵ سال اتفاق میفته بنابراین اشخاص زیادی قدرت رو به دست میگیرن، و این مبارزه خوبی برای قدرت خواهد بود.

TKT: با توجه به اینکه کوتال کان عنوان “کان” رو در اسمش داره، میشه گفت که ارتباطی بین اون و شائوکان هست یا اینکه “کان” فقط یک عنوان برای امپراطورهاست ؟
EB: اون ارتباطی با شائوکان نداره، “کان” فقط یه عنوانه.

TKT: هکتور سانچز (یکی از اعضای سابق تیم ساخت مورتال کامبت -م) توی توییتر اعلام کرد که از سال ۱۹۹۳ دلش میخواسته این “خدای آزتک” رو توی مورتال کامبت ببینه. این یعنی این که ایده کوتال کان خیلی وقت پیش داده شده و هرگز عملی نشده؟ یا این که قرار بوده تو یکی از بازیهای قبلی حضور پیدا کنه؟
EB: نه، کوتال کان فقط در طول ساخت همین بازی ساخته شده.

TKT: شخصیت ها مهمان امروزه نقش مهمی توی بازیها دارند، همونطور که دیدیم فردی کروگر و اسکورپیون هم توی مورتال کامبت ۹ و اینجاستیس بازخورد خوبی داشتن. آیا هر دو کنسول PlayStation 4 و Xbox One شخصیتهای مهمان رو دریافت خواهند کرد یا اینکه فقط یکی از این کنسولها دارای شخصیت انحصاری خواهند بود؟
EB: ما هنوز تصمیم قطعی نگرفتیم ولی به نظر من خیلی خوب خواهد بود اگر همه بازیکنان بتونن از اونا استفاده کنن، مثلا فردی کروگر برای هر دو کنسول عرضه شده بود و به نظر ما هم کار درست برای عرضه شخصیت های مهمان همینه. اما هر کنسول قابلیت های خودش رو داره و فرصت های مختلفی برای هر کدوم پیش میاد، ولی متاسفانه در حال حاظر ما چیزی برای گفتن نداریم. امیدوارم درک کنید. *لبخند*

TKT: با توجه به اینکه داستان بازی از انتهای MK9 شروع میشه و در طی ۲۵ سال به جلو میره، میتونید بدون اینکه چیز زیادی رو لو بدید بگید که آیا بازی داستان MK4، ددلی الاینس، دسپشن و آرماگدون رو دنبال میکنه یا خیر؟
EB: شباهت هایی وجود خواهد داشت، اما ما دقیقا همون داستانها رو دنبال نخواهیم کرد چون وقتی بهش فکر کنید میفهمید که این در واقع به نوعی تعریف جدیدی از داستان مورتال کامبته، همونطور که توی MK9 ما داستان اصلی مورتال کامبت رو دوباره بازگو کردیم منتهی با تغییراتی در اتفاقاتش، و همچنین مرگ عده ای از شخصیت ها. بنابراین شما فقط شاهد جلو رفتن داستان از MK4 تا MK8 نخواهید بود.

TKT: بعضی شحصیت ها، به عنوان مثال کینو، به نظر نمیرسه که در طول این ۲۵ سال زیاد مسن تر شده باشن. آیا شخصیت های “انسان” در طول پیشرفت داستان افزایش سن خواهند داشت و آیا ورییشن ها و لباس هاشون این رو نشون خواهند داد؟
EB: بله و بله. در مورد کینو، اگه به موها و اینجور چیزاش دقت کنید میبینید که سنش زیاد شده ولی مطمئنا شاهد نسخه های پیرتر و جوونتری از اون هم خواهید بود. این یکی از ایده های ما در ساخت این بازی بود، این که نسخه های پیرتر و جوونتر شخصیت ها رو عرضه کنیم.

TKT: خیلی از طرفدارا به صحبتای شما در مورد فرزندان و نسلهای بعدی شخصیت ها واکنش نشون دادن، اونا از این میترسن که شخصیت مورد علاقه شون توسط یه شخصیت جدید با همون ظاهر و همون حرکتها جایگزین باشه به جای اینکه شخصیت اصلی در بازی حضور پیدا کنه. آیا تیم شما تا حالا به این موضوع توجه کرده؟
EB: آره، درسته. من همیشه وقتی این پیش بینی ها رو میشنوم متعجب میشم. ما عاشق طرفدارامون هستیم و این خیلی خوبه که اونا اینقدر این بازی رو دوست داشتن، ولی من واقعا دیوونه میشم وقتی که میبینم یه نفر میشنوه که “کسی کیج توی بازی هست” و سریع پیش بینی میکنه که “پس سونیا توی بازی نیست!” و من واقعا نمیدونم که چه جوری به این نتیجه ها میرسن، بعد هم ادامه میدن که “خب حالا که سونیا توی بازی نیست معنیش اینه که کسی قراره یه نسخه جدید از سونیا باشه و …” این فوق العاده س ولی من بهتون توصیه میکنم که از اینجور پیش بینی ها نکنید. *خنده*

TKT: آیا ما باید انتظار این رو داشته باشیم که هر کس توی بازی قبلی مرد توی این بازی هم مرده میمونه؟ مرگ هیچوقت در دنیای مورتال کامبت چیز دائمی نبوده.
EB: شما جواب خودتونو به خوبی دادید، مرگ در مورتال کامبت هیچ وقت همیشگی نبوده. *لبخند*

TKT: آیا توی روستر بازی شاهد مقدار مناسب شخصیت های مؤنث در برابر شخصیت های مذکر خواهیم بود؟
EB: بله، ما تعداد مناسب و معقولی از شخصیت های مؤنث توی بازی خواهیم داشت. این مسئله همیشه توی بازیها بازخورد خوبی داشته.

TKT: آیا میتونیم شاهد آشکار شدن One Being در این بازی باشیم یا حداقل اطلاعات بیشتری راجع بهش به دست بیاریم؟ خیلی از طرفدارها از مورتال کامبت دسپشن تا به حال مشتاقانه منتظر دیدن این موجود خبیث بودن.
EB: اِم، توی این بازی نه.

TKT: حالا که استودیوی ندرلم داره به خوبی با DC Comics کار میکنه، آیا میتونیم شاهد این باشیم که مورتال کامبت بالاخره اونطور که لایقشه توی کمیکها ظاهر بشه؟
EB: من مشتاقانه دلم میخواد که این اتفاق بیفته، ولی ما فعلا چیزی برای گفتن نداریم.

TKT: شما اخیرا توییتی مبنی بر معرفی یک “ـلیتی” جدید به زودی منتشر کردید. میتونیم بپرسیم این اتفاق کی میفته؟
EB: طی ماه های پیش رو. همونطور که میدونید ما همیشه برنامه های درازمدت برای معرفی شخصیت ها و اینجور کارهامون داریم. معرفی “ـلیتی” جدید هم یکی از این برنامه های ما در آینده خواهد بود.

TKT: و در نهایت، آیا رمز و رازهای خاصی توی بازیهای قبلی هستن که شما ازشون اطلاع دارید اما هنوز کشف نشده ن؟ میتونید یه راهنمایی در موردشون بکنید؟
EB: سوال سختیه. الان حضور ذهن ندارم و چیزی به خاطرم نمیرسه، ولی در طول این سالها رمز و رازهای بسیار زیادی توی بازیها بودن.

TKT: خیلی ممنون که وقتتو در اختیارمون گذاشتی اد، باعث افتخارمون بود!

MKCENTER منبع : www.mkcenter.ir
MKCENTERپشتیبانی و پرسش و پاسخ در انجمن لطفا تمامی سوال ها و مشکلات خود را در انجمن مطرح کرده تا پاسخ کامل تر دریافت کنید.
MKCENTER در صورت بروز هرگونه مشکل در دانلود کردن فایل ها ، ابتدا در ترین بیت ثبت نام کرده ، وارد حساب کاربری خود شده و مجدداً اقدام به دانلود کردن فایل ها کنید برای ثبت نام اینجا کلیک کنید .

۲ دیدگاه برای مطلب “مصاحبه TKT با ED Boon در GC 2014”

  1. حنانه می‌گه:

    ممنون راستی چند درصد إمکان داره نوب باشه؟

  2. NIGHT WOLF می‌گه:

    همون سوال های که تو دلم بود پرسیدند!!!!!!
    اما جواب های که میخاستم نبود…
    ;(

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.